My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Fiddling for a while...

Toen ik net begon met haken, kon garen mij niet dik genoeg zijn. Het liefst pakte ik haaknaald 5 of 6, bijpassend garen en gaan met die banaan. Maar sinds een tijdje vind ik fijner garen toch wel heel bijzonder. Het valt zo mooi en je kunt er zulke fraaie dingen mee maken. Maar goh, wat moet je er geduld voor opbrengen.

WIP, with Alpaca Rythm Scheepjes | Happy in Red

When I just started out crocheting, yarn couldn't be chunky enough. I loved all yarns 5 mm hook and up because my crochet projects would grow into something proper in minutes. But lately, I have started to appreciate lighter weight yarns, like fingering yarn and lace yarns. Projects made with these yarns often have a beautiful drape and they're so soft. But gosh, you need patience. 


Dit project zit al vanaf februari in mijn haaktas. Dan leg ik het weer eens een tijdje weg en dan haak ik er weer eens stug weken aan door. Ik maakte dekens, mutsen en sjaals tussendoor. Maar stiekem pike ik 's avonds aan dit project weer eens een paar toeren mee. En zo langzamerhand kan ik nu eindelijk eens alvast wat laten zien.

This crochet project has been in one of my project bags since February. Sometimes I'd work on it for weeks, then something else would catch my attention and I'd put this away again. I have made blankets, scarves, shawls and hats in the meantime. But every so often, I would pick this up and I'd happily crochet another few rows. And now, I can finally show you a little bit of what I am currently making.


Ik ben al een tijdje als een blok gevallen voor Alpaca Rythm van Scheepjes. Het is een heul, heul zacht wolletje en het is een heel fijn draadje dat ik geweldige knalkleuren verkrijgbaar is. Je hebt misschien al gezien dat mijn soft shell sjaal voor een deel uit dit garen bestaat en daar ben ik nog steeds zo blij mee. En hoewel ook echt houd van mohair, wilde ik het nu eens alleen met alpaca proberen.

I've been smitten with Alpaca Rythm by Scheepjes for a while now. This yarn is incredibly soft and it's such a fine thread, quite lovely. Maybe you remember that my soft shell shawl is also partly made of Alpaca Rythm, and while I also adore mohair yarn, I decided to make this project with just the alpaca yarn. 

WIP, with Alpaca Rythm Scheepjes | Happy in Red

WIP, with Alpaca Rythm Scheepjes | Happy in Red

Ik heb gekozen voor de kleuren Robotic (lichtgrijs) en Cha Cha (een heel leuke oranje-rood tint) en ik vind de combi echt heel leuk. Mijn nieuwe haakwerk is ook een sjaal en begint nu eindelijk een beetje afmeing te krijgen. Dus hopelijk kan ik snel het eindresultaat laten zien... als ik al mijn eindjes heb weggewerkt.

I chose the colours Robotic (light grey) and Cha cha (a fun and funky shade of orange-red) and I really like the combination of the two. My new project is also going to be a shawl and it's finally starting to take shape. So I really hope to be showing you the end result soon... once I have woven in all the ends. 

6 opmerkingen

  1. haha, heel herkenbaar. Ik haak grote projecten ook liever met een grote naald. Kwestie van 'grote steken snel thuis' zoals mijn handwerkjuf tegen me zei op de basisschool (maar dat was omdat ik rijgsteken van 10 cm had gemaakt..). Overigens heb ik wel je cable stitch sjawl met haaknaald 3.5 af, als ik foto's heb zal ik 'm showen ;). Ik ben heel benieuwd naar je eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snap ik, fijn garen valt veel soepeler. Maar ik vind het eigenlijk ook fijn om af te wisselen met dunner en dikker garen. De kleurencombi die je koos is heel leuk, benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw mooie bollen! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, want het ziet er al veelbelovend uit! Ik ben juist met dunne draadjes begonnen, maar neig de laatste tijd naar wat dikkere draden. Heb ook een aantal projecten voor de herft/winter in m'n hoofd met een dikkere draad. Zo grappig om te zien dat dat dus blijkbaar is fases gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleuren samen vind ik echt supermooi! Petje af voor je doorzettingsvermogen. Het eindresultaat laat misschien wat lang op zich wachten, maar wat ziet het er nu al gaaf uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik startte met haken was dat met middeldik garen. Ik vond dat het fijnste om mee te werken, maar nu hou ik echt van die fijne garen. Dikke garen vind ik echt niet fijn werken. Ik heb sinds kort ook een sjaal van 190 cm op 60 cm gehaakt op naald 2,5. Het ging ook niet altijd vooruit, maar het resultaat is zo mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!